Jag vill spela högerytter!

I dag börjar faktiskt ett nytt kapitel för mig som bloggare. Från att ha varit ensam, övergiven och utsvulten på mänsklig värme så har jag i dag omfamnats i något varmt och välkomnande – i det utökade gäng som avser att driva på det moderata bloggandet i rätt riktning. Min plats i laget ser jag självfallet som en rabiat löpande högerytter, balanserandes på sidlinjen mest hela tiden.

Jag är hedrad över att få vara med i denna process, och hoppas att jag kan bidra efter bästa förmåga för att på ”Moderata Perspektiv” lyfta oss som enskilda och som grupp. Tack Kent, tack Mary för att ni öppnade dörren för mig när jag knackade på.

Vad vill jag göra för avtryck på Moderata Perspektiv då? Jo, att sidan skall vara en naturlig ingång för att hitta ämnena som vi moderater filosoferar omkring just i detta nu. Dessutom är jag ju så självgod att jag gärna lyfter fram ämnen som jag anser att vi bör filosofera omkring i nyhetsflödet. Det är viktigt att vara först in i nyhetskommenterandet, det är då man sätter agendan och avtrycken.

SvD kan man idag läsa om partiernas lösningar för att hjälpa unga in på arbetsmarknaden – ett ämne som berör i dessa dagar ett plågsamt stort utanförskap hos de unga. En annan nyhet på samma site som kan vara värd att titta närmare på är den om SD:s tillbakagång i Landskrona efter en vulgär kampanj i spåren av den tragiska dödsmisshandeln på en parkeringsplats i staden. Samma nyhet finns även på Aftonbladet.

Titta även gärna till DN, Expressen samt dina lokala nyhetssidor – överallt finns ämnen där väljarna faktiskt vill veta vad just du tycker, vad vi vill och varför vi vill och tycker som vi gör. En ny arena för att sprida budskapet har öppnats upp för dig, ner på planen så kanske du får en passning…

Kommentera

