Nu bloggar även jag på Moderata Perspektiv

Jag har fått förtroende att blogga på Moderata Perspektiv tillsammans med ngåra av mina moderata bloggkollegor Kent, Mary, Fredrik och Edvin. Det känns förstås jättekul med tanke på att jag tidigare i år la ner mer energi på min egen blogg. Jag vill personligen tacka Kent för att ha bjudit in mig till den grupp som ska blogga och pusha andra moderata bloggare. Ett viktigt jobb ligger framför för att moderata bloggar ska kunna få mer utrymme i bloggosfären.

Under helgen har jag varit bortrest och inte haft möjlighet att blogga tills nu. Därför har jag inte reflekterat särskilt mycket kring de nyheter som har dominerat nyhetsflödet. Några reflektioner kring Polentragedin, ett nationellt och internationellt trauma. Polen är ett land som tagit stora steg i utvecklingen under de senaste åren. Det är idag en av de största nationerna i Europa och en stor maktfaktor i EU. Min första reflektion vid nyheten om kraschen var kring hur man kunde låta samtliga personer som omkom, få sitta i samma plan. Detta sätter förstås spår, folk måste känna sig trygga i att statsförvaltningen fungerar trots en tragedi, att folk vet vem som leder landet.

Nu ser jag fram emot en ny fas i mitt bloggande. Jag hoppas att det här gänget ska göra ett bra arbete att framhäva moderata bloggare under året. På Moderata Perspektiv samt på min egen blogg hoppas jag kunna ge mina reflektion samt lyfta fram de som jag tycker gör ett bra arbete för Moderaterna på nätet.

Ett svar

  1. Välkommen kul att du också är här. Nu ska här bloggas.

Lämna en kommentar