Till Hägglunds försvar.

Jag har tidigare idag bloggat på min egen blogg om att kräva partiledaresavgångar är att söka genvägar som inte finns. Att få väljarnas förtroende för sin politik är mycket mer komplicerat än så.

Det finns visst de inom KD som tycker att Göran Hägglund ska avgå. Jag tror de begår ett stort misstag. I mitt tycke är Hägglund en av de skickligaste partiledarna. Göran har en gedigen kunskap och är skicklig retorik. Få slår honom i en debatt. Dessutom har han både värme och humor. Kanske är det till och med så att Hägglund är bättre än sitt parti.

Alliansen behöver KD. För ska Alliansen kunna vinna fler val måste alla fyra lyckas. Det är just Alliansen som är borgerlighetens styrka och då måste alla fyra vara kvar. KD är kanske det partiet som har det tuffast för stunden. Men låt oss ändå påminna oss om hur många gånger de varit illa ute och ändå klarat sig. KD har en ganska stark trogen krets som gör att man har goda chanser att klara sig framåt. Men jag tror att KD mer behöver arbeta igenom sin politik än att ägna sig åt att försöka sparka Hägglund. Skulle Hägglund sparkas tror jag det vore ett stort misstag, jag hoppas KD sansar sig och nu tar sikte mot framtiden med Hägglund som ledare.

Bloggar: Tokmoderaten och Peter S

Media: Exp DN och DN2 och DN3

2 svar

  1. […] och Annarkia och HBT-sossen och kommunchefen och Johanna och Peter S och Tokmoderaten och Moderata Perspektiv och Peter och Andreas och konservativa tankar och Kalles […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Kent Persson, Antonella Pirrone. Antonella Pirrone said: RT @kentpersson: har bloggat på moderata perspektiv till Hägglunds försvar http://bit.ly/cHtFMM […]

Kommentera

