Hur kul kan det vara att vara sosse i Stockholm?

Hur kul kan det vara att vara sosse i Stockholm? I opinionsmätningarna gällande partisympatier går det riktigt dåligt för dem. Idag presenteras dessutom en mätning om vem som tar tillvara på Stockholmarnas intressen bäst. Det för Moderaterna och Miljöpartiet. Långt därefter kommer S.

Visst har Scaber Nestor en poäng i att med statistik går allt att bevisa. Men HBT-sossen är orolig och det med rätta tycker jag. Peter vidrör bara ämnet, kanske kommer en analys senare?

Jag själv tror att det faktiskt finns skäl för S att vara oroliga. Jag tror det finns ett par enkla förklaringar. Jag tror inte Mona Sahlin går hem hos storstadsväljarna. Jag undrar faktiskt vilka väljare hon går hem hos överhuvudtaget. Jag tror att sossarna har investerat för mycket i eländesbeskrivingar, där det mesta faktiskt handlar om att kasta skit på framför allt moderaterna. Det går inte hem hos någon, kanske allra minst hos storstadsväljarna. S politiken är i stora stycken storstadsfientlig. Det ser väljarna och de sviker därmed S. Förvisso en enkel analys, men dett återstår att se om någon av S-bloggarna har någon bättre.

2 svar

  1. […] Relaterade nyheter och blogginlägg: DN, Kent Persson och Moderata Perspektiv. […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Kent Persson, Danne Ström. Danne Ström said: RT @kentpersson: Moderata Perspektiv: Hur kul kan det vara att vara sosse i Stockholm? http://bit.ly/74x2cH […]

Lämna en kommentar